Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Eurovision Song Contest

Av ugglan - 5 maj 2008 21:29

Upptäckte att Eurovision Song Contest är när vi är i Turkiet. Det ska bli så kul för man blir ju lite extra patriotisk när man är utomlands. Gubben och jag var i Turkiet när Afrodite representerade Sverige och trots att det inte gick speciellt bra så var det såååå KUL! Så nu blir det till att lägga ner Sverige tröjorna och öva in texten ordentligt.

Eftersom vi inte befinner oss i Sverige så tror jag också att vi kan rösta på Sverige, eller......

Sverige är i semiefinal torsdag 22/5 och förhoppningsvis är vi i final på lördag 24/5! ÄR det någon som vet varför vissa länder alltid går direkt till final (Tyskland, Frankrike, England och Spanien)??

 

Här är texten:


Everything has a beginning
Everything comes to and end
Take it or leave it
You'd better believe it
Be my lover, be my friend
Try to deny what you're feeling
And you know that you're heart will say no
Love will last longer
Growing stronger and stronger
If you stay and don't let go

Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive
Oh, taking the fight
Is the life of a hero
Staying alive
This is a story
Of love and compassion
Only heroes can tell
Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive

Heaven and earth keep colliding
But we love on a world of its own
Oh, there you can't fake it
Just make it or break it
Only you can find the one

Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive
Oh, taking the fight
Is the life of a hero
Staying alive
This is a story
Of love and compassion
Only heroes can tell
Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive

Oh, survive
Heroes can live on their own
But heroes never die alone

Out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive
Oh, taking the fight
Is the life of a hero
Staying alive
(This is a story)
(Of love and compassion)
Heroes can tell
Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive


HEJA SVERIGE!!!!

 
 
sus med gulblå tröjan

sus med gulblå tröjan

5 maj 2008 22:13

När vi var i Mexiko för "tusen år sedan" råkade det samtidigt vara hockey vm- landskamp -os-gruppom slutspel -någonting -cup.

På vårt hotell var det 75 procent kanadensare resten tyskar och så två från SWE.
Är definitvit inte så hängiven när det gäller sport men förstod att det här var allvarliga grejer för det var FINAL mellan SWE och kanada!

Och VI vann! Stolt som en tuppinna trippade jag resten av tiden omkring runt poolen i mina flipflops och gulblå tröja! blev tom bjuden vid baren av Kanadensarna (all -inclusive!) Och jag hade inte en aning om vem ForsberG eller (vad heter han nu.. aha!) Sundin var för några men det visade jag inte -höll masken!

Reseminnen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ugglan

5 maj 2008 22:19

Förtår att du var stolt!!! Hoppas vi också kan få bli det i år. Men på vårt hotell kommer det att vara många andra Svenskar, så det är ju inte samma sak för oss, men ändå....

 
Carina

Carina

6 maj 2008 06:09

Har i Turkiet när dte var fotbollsvm för en hel massa år sedan, men oj vilken folkfest det var bland alla oss svenskar!
Hoppas de fixar det med kommentarerna att man slipper fylla i texten varje gång som man ju inte ska behöva. Har man kryssat i kom ihåg rutan ska det funka utan att fylla i varje gång!

http://skalet2001.blogg.se

 
Pialotta

Pialotta

6 maj 2008 09:14

Jag förstår det är lycka för dig att vara på plats.. Visst går Perrelli vidare med den låten.. tror jag i alla fall. Jag har hört en del som visats på TV. En del som svänger skönt och andra rena rama skiten. Allt kan hända, det där har vi sett förut. Norges låt var ganska så fin, tycker jag.
De där länderna du skriver om som alltid går vidare..
Ja du det är ju dessa som får mest poäng och då går de automatiskt vidare omdet var så du menade:-)
Ha de fint o vifta med den blå/gula för mig oxså.
Tjingeling

http://kafferasten.blogg.se

 
Camilla

Camilla

6 maj 2008 12:50

Men så bra, då litar jag på att ni röstar järnet! :)
Håller med om att man blir lite extra löjlig då man är utomlands och något händer med Sverige. Vi åkte genom Tyskland för 2 år sedan då det var fotbolls-VM och Sverige skulle möta just Tyskland. Gissa om vi stolta bar våra Sverigetröjor? =) Tyskarna bara hånskrattade och sa "lycka till" typ... och vi förlorade ju också, men ändå...
Kram!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

6 maj 2008 20:49

Hm, inte min grej det där med schlager. Får lixom prickar och utslag av det... Men hoppas ni får en kanonresa med eller utan rösträtt :o)

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards