Alla inlägg under november 2007

Av ugglan - 23 november 2007 18:31

Det är långt mellan bloggandet nu förtiden... Annat var det i somras när man var ledig...


Jag vill än en gång slå ett slag för mitt motto: CARPE DIEM! Ta vara på varandra och gör det som känns rätt och riktigt. Livet är för kort för att slarvas bort.... Ta vara på de små guldkornen i vardagen....


Jag vill också sända en tanke till min svägerska och hennes familj. Vi tänker på er. Ni vet vart vi är om vi kan hjälpa till på något sätt.....


Kram Ugglan

Av ugglan - 20 november 2007 21:45

Hej.

I helgen var jag och gubben till Göteborg... Vi skulle ju egentligen dit för att laga bilen men vi passade samtidigt på att ta en hotell natt på Scandic Rubinen på avenyn. Jag måste varmt rekommendera restaurangen som vi åt på. Den heter Räkan och ligger precis bakom hotellet. Vi har varit dit en gång tidigare och mina förväntningar var jättehöga och naturligtvis infriades dom. Det är ett supermysigt ställe.... Ganska dyrt men värt varenda krona!!! Gå gärna in och titta på www.rakan.se


Mitt i lokalen finns t ex ett ”innerhav” där gästerna själva kan navigera maten de beställt i radiostyrda räktrålare. Inredningen andas västkust med klassiska detaljer som fisknät, bojar m.m Träbänken i Räkans entré är gjord av brädor från den gamla dansplatsen Brännö brygga.


Till förrätt åt jag ört och vitlöks gratinerade havskräftor, mums..... Till huvudrätt blev det Lilla Skaldjursfesten och avlutade gjorde jag med Crème brûllée,  smaksatt med kardemumma och vanilj. Naturligtvis drack vi vitt vin till denna underbara mat...... (tro det eller ej men Gubben skulle naturligtvis ha kött till huvudrätt och tog pepparbiff......typiskt barn, hi hi.......)

Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 11 november 2007 20:38

Eftersom det är farsdag och man ska fira alla fäder så vill jag ägna en tanke till alla som inte har någnon pappa att fira...... Ibland känns sådan här jippon alldeles meningslösa och egentligen är det endast en affärs angelägenhet......


Hur som helst så vill jag ändå fira min pappa som alltid ställer upp när man ber om hjälp. Det kan vara barnvakt, snickra, kratta, slänga skräp, bära tungt osv... Jag uppskattar dig och hoppas att du vet det.......


Jag vill också ägna några tankar till min gubbe som också är pappa till våra två underbara(oftast) barn.... Du är en helt fantastisk pappa!!!!


Nu har jag sagt så många snälla saker och för att inte förstöra mitt egentliga jag så bjuder jag på följande att skratta åt:


"Varför går en psykisk analys mycket snabbare för män än för kvinnor?"

"När det är dags att gå tillbaka till barndomen är männen redan där."


"Vad sa Gud efter att han skapat mannen?"

"Bättre kan jag."


"Hur får man en man att göra sit-ups?"

"Lägg fjärrkontrollen vid fötterna."


"Varför skapade Gud Mannen?"

"En massagestav kan inte klippa gräsmattan."


"Hur många män behövs det för att byta ett toarulle?"

"Man vet inte, det har aldrig hänt."


Tre stadier i en mans liv:

1) Han tror på tomten.

2) Han tror inte på tomten.

3) Han är tomten.


"Varför får inte mannen en medelålderskris?"

"De är fast i tonåren."


"Varför tvättar inte män?"

"För att varken tvättmaskinen eller torktumlaren har en fjärrkontroll."


HA DET SÅ BRA. KRAM UGGLAN


Av ugglan - 7 november 2007 19:17

Vi har äntligen skaffat oss en nyare andra bil..... Vi har haft hur mycket krångel som helst med den gamla, skrutt, ful bilen de senaste åren... Vi har köpt oss en renault senic -03 som har gått cirka 4500mil.


Tro det eller ej men påväg hem händer det som inte får hända, en varningsklampa tänds och det är bara att köra bilen till verkstad dagen därpå..... Det var katalysatorn som är paj.....


Den gamla ägaren erbjöd sig faktiskt att köpa tillbaks bilen... Men vi vill ha den och eftersom han redan lagat bilen för samma fel en gång tidigare så går det på garantin... Hur som helst vi måste åka hela vägen dit igen, ca 25 mil.... Vi har bestämt oss för att åka utan barnen och ta en hotell natt samtidigt... SKÖÖÖNT! Det som oroar mig är om bilen är ett måndagsexemplar??????? Bilar ska bara rulla och gå....... Jag hatar verkligen när de krånglar......


Ha det såååå bra och snälla håll tummarna för att det var en engånsföretelse .....  Kram Ugglan

Av ugglan - 5 november 2007 17:31

 Idag har hela familjen varit till Gustavsviks äventyrsbad i Örebro.... Jag har blivit riktig "harig", allt är nämligen OTÄCKT......

Barnen och gubben åkte det mesta medan jag stod bredvid och fotade. Tänk om jag ändå hade haft en digital system kamera..... Då hade det blivit superbra kort!!


Nu ska jag åka iväg och slöjda i en träslöjdssal.... Det är kul, fast jag vet inte vad jag ska göra.  Men det är alltid kul att komma dit och fika......


Ha det sååå gott. Kram Ugglan.


Ps. Vilken tur att det blev som jag ville igår på "Ensam mamma söker".. Susanne gjorde helt rätt som inte valde någon av dom.....


Av ugglan - 4 november 2007 19:09

Jag vill bara berätta att jag lever!! Det har varit oerhört mycket

 runt mig nu ett tag.. Gubben har också fullt upp på sitt jobb

 så vi byts av i dörren....


Ikväll är det final i "Ensam mamma söker". Jag hoppas att Lenita väljer Mattias, Veronica väljer Magnus och Susanne hoppas jag väljer Måns... Tänk vad man kan bli involverad i andra människors liv..... Vi får hoppas att det blir en uppföljning där man får veta hur det gått för paren.... Troligtvis är det inga av dom som håller ihop!!!!


 HA det såååååå gott. Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards