Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Nöjd med mig själv.....

Av ugglan - 9 maj 2008 15:53

Vissa dagar känner jag mig som världens sämsta lärare och undrar varför jag valde detta yrke.... Men idag är jag verkligen nöjd med mig själv. Jag har hunnit se ALLA elever och vi har haft trevligt tillsammans. På förmiddagen vispade vi bland annat grädde till smör och det var en "AHA" upplevelser för flera av eleverna(jag trodde alla visste det). Jag fixade också med fotbad för de elever som ville det på lunch rasten. De satt då efter solväggen i brassestolar med fötterna i baljor. Det var så härligt att se dom när de satt där och diskuterade med varandra. Det var ett härligt slut på arbetsveckan.


Nu ska jag vila lite för sen ska vi på storatjejens klassträff. Vi ska grilla och spela brännboll. Själv hatar jag verkligen brännboll så jag har faktiskt erbjudit mig att passa min ena brors barn som är 16 månader, hon följer naturligtvis med..... De skulle bort och behövde barnvakt. Hon ska sova över här i natt, så snälla håll tummarna att hon sover....

KRAM UGGLAN

 
 
catrin

catrin

9 maj 2008 17:08

Ha en trevlig helg. Är hemma själv i helgen med äldst och yngsta dotter, titta gärna förbi.
kram Catrin

http://ugglan

 
helga

helga

9 maj 2008 19:45

Det låter som en perfekt skoldag. Smart att ta hand om bayn så du slipper vara med på brännbollen :) Lycka till med natten.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

9 maj 2008 20:44

Ja men brännboll som är såååå roligt! Jag kan hoppa in som stand-in för dig (fast det är väl försent nu...)

Ha en underbar pingsthelg, bli riktigt hänryckt!

Stor kram!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

10 maj 2008 12:19

Vad härligt att få känna sig duktig på jobbet! =) (Och kul att få veta vad du jobbar med).
Oj, står du över brännboll - det tycker jag är superskoj!
Kram och trevlig helg på dig! Hoppas natten gick bra.

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

11 maj 2008 23:58

Brännboll är bara roligt så länge man själv är snabbfotad. Jag hoppas du fick en lugn natt.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards