Alla inlägg den 21 september 2007

Av ugglan - 21 september 2007 19:40

Det blev inte bara godis till tröst.....

Jag och tjejerna åkte till en Kina restaurang och år tre små rätter, mums!! Barnen tyckte bäst om efterrätten som bestod av friterad banan och glass.


Nu ska vi fortsätta kvällen framför Tv:n. Vi har nämligen hyrt "Se upp för dårarna". Jag har ingen aning om vad den handlar om så det ska bli spännande!!


Gubben jobbar dygnet runt denna veckan och hur är det man säger??? När katten är borta dansar råttorna på bordet......eller.......


Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 21 september 2007 16:09

Idag blev jag såååååå ledsen! Jag var nämligen tvungen att gå i mellan ett bråk på skolgården. Istället för att stå och diskutera med en av de berörda eleverna ute på skolgården så tog jag in honom  (lyfte in honom). Detta för att han inte skulle bli så ut tittad av de andra eleverna. Han var verkligen jättearg och slog och sparkade omkring sig och naturligtvis träffade han min finger!! Jag trodde jag skulle döööööö! Tilläggas bör att han inte gjorde detta med mening. Jag borde ha vetat bättre och inte gett mig in i en sådan situation! Men vad gör man när eleverna far illa!!!???


 Aja baja Ugglan! Men nu har jag lärt mig en läxa! Fast å andra sidan skulle jag nog göra om samma  misstag igen.... Det är svårt att tänka på att skydda fingret i stundens hetta.


Jag har ringt till sjukvårdsupplysningen eftersom mitt finger svulnat upp ännu mer. Jag fick som svar att jag skulle avvakta (vad annars)! Just nu sitter jag och tycker lite synd om mig själv! Det är tur att det är fredag så att man kan få tröstäta lite godis!


Ha en trevlig helg! Kram Ugglan.

Ovido - Quiz & Flashcards