Alla inlägg den 27 september 2007

Av ugglan - 27 september 2007 19:55

Jag är sååå suuuuuuuur och grinig!!!!  Idag har jag suttit på akuten igen.....7 timmar!!!


Förra veckan blev jag sparkad på det brutna fingret och började då få domningar i de andra fingrarna på höger handen...  

Måndag och Tisdag denna veckan ringde jag ortopeden men kom inte fram.... På Onsdag kom äntligen min Gubbe fram åt mig. De hade inga tider och kunde inte hjälpa mig och sa att jag skulle vända mig till akuten.... Jag tycker att akuten åker man bara till när man nästa är döende.... Men i morse åkte jag dit och förklarade läget....


Jag var där i 7 timmar och gick därifrån med förklaringen: Fingret läker som det ska (dock något långsammare än vad som är vanligt) domningarna visste de inte vad det var, men sa att det inte låter bra........Om inte domningarna går över inom "några dagar" så skulle jag söka hjälp på vårdcentralen....... Hur i HEL.... ska de kunna hjälpa mig på vårdcentralen om de inte kan på akuten???? Dit får jag väl åka och visa upp handen för att sedan bli remiterad till något annat ställe osv..... OCH varje JÄ... besök kostar ju pengar.... Det verkar vara lätt att flytta runt på patienter......


Som det kanske märks så är jag inte alls på något vidare humör........ Hoppas morgon dagen blir bättre..... Jag tror att jag ska lägga mig tidigt idag så att familjen slipper höra på mig när jag gormar och skäller på dom. Varför är det alltid så att de man tycker mest om får se den värsta sidan av en?????


GOD NATT önskar UGGLAN

Ovido - Quiz & Flashcards