Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Filmer jag ska se.....

Av ugglan - 29 januari 2008 18:06

Jag och en kollega har nu bestämmt oss för att se på några filmer som man bör ha sett. Vi letade på nätet efter film tips och det fanns MASSOR!!

Själv så föredrar jag filmer som: Dirty Dancing, Pretty Woman, Officer och en Gentleman, Grease osv...

Men nu ska jag ta klivet in i en annan värld. Vet inte om jag kommer att gilla filmerna men det ska bli intressant att få ta del av dom.

De som vi kommer att börja med är:

* Casablanca

* Sista färden

* Amelie från Montmartre

* Zozo

* Saturday night fever

* Pulp fiction

* Fåglarna

* Oh brother where art thou

* Kill bill 1&2

* Den gröna milen


Förhoppningsvis får jag med gubben i film tittandet också. Han ser helst på Dum dummare, American Pie, Den där Mary osv... hm...


Dilemmat är att jag följer så många serier på tv:n så jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med detta... Men jag kommer att utvärdera filmerna här på bloggen..


Ha det så bra. Kram Ugglan

 
 
catrin

catrin

30 januari 2008 18:46

Vad spännande det låter och vad kulturell du ska bli. Det är sådana filmer man hör talas om men ej sett många av(har sett två av dem).
Blir spännande och höra vad du tycker....
Ha det bra i filmernas värld kram Catrin

http://ugglan

 
Cina

Cina

31 januari 2008 00:08

Oj det var många, själv kollar jag aldrig på film!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ugglan

Ugglan

31 januari 2008 21:45

Hej!
Jag vill bara säga att jag ääälskar filmen Amelie från Montmartre och Oh brother where art thou. Hoppas att får trevlig filmupplevelse när du plöjer igenom de filmer du valt. Tips är att se skruvade filmen "I huvudet på Malkowich" som jag skrattade åt på bio tills jag nästan kissade på mig, ha ha.

Kjaaam från Ugglan =)

http://www.ugglan.sprayblog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards