Alla inlägg den 16 juli 2008

Av ugglan - 16 juli 2008 15:52

Här på kusten är det som vanligt soligt men det blåser. Det är skönast att sitta utanför husvagnen för här blåser det inte lika mycket som nere vid havet. Gubben och R(kompis) är och handlar mat. Jag och P sitter och njuter av ledigheten, fast jag har en bloggpaus just nu.....


Igår var vi som sagt var till Göteborg. På förmiddagen gick vi lite på stan. Barnen ville så gärna köpa sig lite TokioHotel saker. Vi gick till Broklyn och Rocktown, men det blev inga större inköp. Själv så köpte jag mig en plåtburk att ha kaffe i. Ångrar mig att jag inte köpte en till ha mediciner i..... Får nog göra mig en ny tur till Götet, jag hittade nämligen en affär som passade mig som handen i handsken. Den heter Josephssons. Det är en inredingsbutik med massor av grejer, både dyra och billiga.....


Efter lunch åkte vi till Liseberg. Jag och yngsta tjejen tog massor av  lotter. Gubben och äldsta tjejen åkte karuseller. Vi märkte inte så mycket av olyckan. Vi såg några tjejer som var väldigt upprörda. Man fick inte gå ut vid utgången söderut och där hade vi parkerat bilen så vi fick går runt Universeum för att komma dit. Det var helikoptrar och räddningspersonal överallt. Just nu känns det inte som om vi åker dit någon mer gång. Det händer ju olyckor där varje år!!!!


Vi avslutade dagen med att äta på min favvo restaurang, Räkan. Tyvärr var inte servicen den bästa igår, men min förrätt var super god, vitlöksgratinerade havskräftor!!!!


Nu ska jag gå ut i solen igen och dricka en kopp kaffe!!!

Ha det såååååå gott. Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards