Alla inlägg under maj 2008

Av ugglan - 10 maj 2008 17:25

Nu har jag gjort rent tangentbordet riktigt ordentligt. Det var jättesmutsigt!!!!

Detta ska jag införa en gång i vecka, precis lika ofta som jag rengör toaletterna...


Av ugglan - 9 maj 2008 15:53

Vissa dagar känner jag mig som världens sämsta lärare och undrar varför jag valde detta yrke.... Men idag är jag verkligen nöjd med mig själv. Jag har hunnit se ALLA elever och vi har haft trevligt tillsammans. På förmiddagen vispade vi bland annat grädde till smör och det var en "AHA" upplevelser för flera av eleverna(jag trodde alla visste det). Jag fixade också med fotbad för de elever som ville det på lunch rasten. De satt då efter solväggen i brassestolar med fötterna i baljor. Det var så härligt att se dom när de satt där och diskuterade med varandra. Det var ett härligt slut på arbetsveckan.


Nu ska jag vila lite för sen ska vi på storatjejens klassträff. Vi ska grilla och spela brännboll. Själv hatar jag verkligen brännboll så jag har faktiskt erbjudit mig att passa min ena brors barn som är 16 månader, hon följer naturligtvis med..... De skulle bort och behövde barnvakt. Hon ska sova över här i natt, så snälla håll tummarna att hon sover....

KRAM UGGLAN

Av ugglan - 8 maj 2008 21:52

Ibland önskar jag att jag inte tillhörde Homo sapiens släckte......

 

Jag MÅSTE börja röra på mig.......

Men det är ju inge idé före Turkiet resan. Tänk, man hittar alltid någon orsak......

Kram Ugglan

Av ugglan - 7 maj 2008 12:22

Hur ofta gör du rent tangentbordet??? Själv så blir det inte allt för ofta. Är det någon som har något bra tips på hur man på ett bra sätt gör rent det?

Läste i aftonbladet att det frodas fler bakterier på tangentbordet än på toalettsitsen. Fy......


Ugglan äcklas lite.......

Av ugglan - 5 maj 2008 21:29

Upptäckte att Eurovision Song Contest är när vi är i Turkiet. Det ska bli så kul för man blir ju lite extra patriotisk när man är utomlands. Gubben och jag var i Turkiet när Afrodite representerade Sverige och trots att det inte gick speciellt bra så var det såååå KUL! Så nu blir det till att lägga ner Sverige tröjorna och öva in texten ordentligt.

Eftersom vi inte befinner oss i Sverige så tror jag också att vi kan rösta på Sverige, eller......

Sverige är i semiefinal torsdag 22/5 och förhoppningsvis är vi i final på lördag 24/5! ÄR det någon som vet varför vissa länder alltid går direkt till final (Tyskland, Frankrike, England och Spanien)??

 

Här är texten:


Everything has a beginning
Everything comes to and end
Take it or leave it
You'd better believe it
Be my lover, be my friend
Try to deny what you're feeling
And you know that you're heart will say no
Love will last longer
Growing stronger and stronger
If you stay and don't let go

Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive
Oh, taking the fight
Is the life of a hero
Staying alive
This is a story
Of love and compassion
Only heroes can tell
Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive

Heaven and earth keep colliding
But we love on a world of its own
Oh, there you can't fake it
Just make it or break it
Only you can find the one

Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive
Oh, taking the fight
Is the life of a hero
Staying alive
This is a story
Of love and compassion
Only heroes can tell
Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive

Oh, survive
Heroes can live on their own
But heroes never die alone

Out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive
Oh, taking the fight
Is the life of a hero
Staying alive
(This is a story)
(Of love and compassion)
Heroes can tell
Oh, out of the light
Like a star, like a hero
Love will survive


HEJA SVERIGE!!!!

Av ugglan - 4 maj 2008 17:16

Åh, vad jag älskar kusten! Nu har vi tillbringat vår första helg på kusten detta året. Vi har ställt upp vagen på en säsongsplats. Några av "säsongarna" har varit där sen 1951!!! Så vi är verkligen "gröna" på detta. Men vi kände oss såååå välkomna, det tog 5 minuter så bjöds det på Wiskey och dooleys, mm.... GOTT & TREVLIGT!

Man kan verkligen inte göra så mycket när man är i vagnen och de första timmarna är det lite stressande... Men efter en stund går man ner i varv och det är så avlsappnande och skönt. Jag har läst en bok, promenerat, pratat och umgåtts med familjen!

 

Barnen har försökt fångat krabbor, men det var tydligen lite för tidigt för krabbmete.

Det är så rofyllt att sitta och se på barnen när de grejar i vattnet. Det är skratt, prat, samarbete och många roliga diskussioner.. Man är nästan som en fluga på väggen för de glömmer bort att man sitter/ligger där och bara njuter.....

Jag är sååååååå glad att vi valde att ha en säsongsplats i år!!! Det har ivarje fall varit en mycket lyckad start och jag får väl återkomma med en utvärdering i slutet av sommaren..

Förhoppningsvis ska vi få fart på internet så att jag kan blogga därifrån, för lite jobbigt har det varit att varit ifrån bloggen så länge...


Ha det så gott. Kram Ugglan


Ovido - Quiz & Flashcards