Alla inlägg under september 2007

Av ugglan - 21 september 2007 16:09

Idag blev jag såååååå ledsen! Jag var nämligen tvungen att gå i mellan ett bråk på skolgården. Istället för att stå och diskutera med en av de berörda eleverna ute på skolgården så tog jag in honom  (lyfte in honom). Detta för att han inte skulle bli så ut tittad av de andra eleverna. Han var verkligen jättearg och slog och sparkade omkring sig och naturligtvis träffade han min finger!! Jag trodde jag skulle döööööö! Tilläggas bör att han inte gjorde detta med mening. Jag borde ha vetat bättre och inte gett mig in i en sådan situation! Men vad gör man när eleverna far illa!!!???


 Aja baja Ugglan! Men nu har jag lärt mig en läxa! Fast å andra sidan skulle jag nog göra om samma  misstag igen.... Det är svårt att tänka på att skydda fingret i stundens hetta.


Jag har ringt till sjukvårdsupplysningen eftersom mitt finger svulnat upp ännu mer. Jag fick som svar att jag skulle avvakta (vad annars)! Just nu sitter jag och tycker lite synd om mig själv! Det är tur att det är fredag så att man kan få tröstäta lite godis!


Ha en trevlig helg! Kram Ugglan.

Av ugglan - 20 september 2007 14:00

Jag beslutade mig tillsist att ägna dagen åt det som jag är bra på, nämligen shopping. Oj, vad pengarna rinner fort när man har kul!!!

Jag köpte mig en ny höst kappa på Lindex. Jag fick en rabatt kupong i brevlådan idag och var bara tvungen att åka dit. Jag fick 25% på HELA köpet. Jag tjänade alltså pengar även idag!! !!!!

Inte nog med att jag köpte kappan jag köpte även ett par Vagabond stövlar. De var väl dyra men min morfar sa alltid till mig att man ska ha riktiga skor på fötterna. Eftersom jag alltid gjort som vuxna sagt till mig, hi hi så köpte jag naturligtvis stövlarna. Som pricken över i så blev det även en sjal samt vantar. Så nu är jag redo att möta hösten på riktigt!!!


Jag känner mig som ett barn på julafton!

Kram från Ugglan




Av ugglan - 20 september 2007 08:26

Idag är jag ledig och jag sitter och funderar på om jag ska:


* åka till stan.(det blir dyrt)

* börja skriva på en rapport som jag skulle lämnat in i juni..... (VILL INTE)

* helg städa. (TÔLIGT)

* åka till någon loppis och fixa LP skivor till jobbet(fast jag är ledig förstås)

* ta en lååång promenad (fast det verkar lite kallt).


Medan jag funderar kan jag ju sitta här vid burken............. Det blir inte så mycket med det nu för tiden........


Ha en bra dag. Hälsningar Ugglan

Av ugglan - 16 september 2007 12:32

 Imorse när jag skulle smyga upp och sätta på kaffe till födelsedagsbarnet så var kaffet redan klart. Han hade varit upp tidigt och kokat sig en kopp, typiskt!!!(Jag som tyckte att jag gick upp tidigt, 8.00) Hur som helst så fick han tårta, kaffe och en oerhört vacker sång när han låg i sängen.


 Av mig och barnen fick han presentkort på spinningskor. Man MÅSTE tydligen ha sådana om inte fötterna ska domna bort.......... Han har spinnat i två år och tjatat om skor men aldrig köpt sig.....


Nu är han och hämtar smörgåstårta, mums!!!  Det ska bli så gott och det bästa av allt är att jag slipper laga mat!


GRATTIS än en gång och hoppas att din dag blir bra. Kram Ugglan

Av ugglan - 14 september 2007 17:18

Jag är sååååååå trött! Denna veckan har jag varit på tre föräldramöten(ett hade jag själv).  JAg tycker att det är så fruktansvärt tråkigt när det är ren information om exempelvis: läxor, extrakläder, idrottsdagar, musik timmar osv. Jag vill att föräldramötena ska ge någonting!!!! Ren information kan man lika gärna få hem skickad på en lapp....


På ett av föräldramötena så diskuterade vi sovtider, bordsskick, brottningslekar och stilla sittande lekar. Det var intressant att få ta del av hur andra gör och tänker, speciellt eftersom barnen berättar hur läääänge alla andra får vara uppe. (Till saken var den att våra får vara uppe nästan längst....) Våra får vara uppe till 21.00 men då ska kvällsbestyren vara överstökade så att de kan gå raka vägen till sängen (8år/10år). Det beror på att det är så mycket bra på tv:n mellan 20 och 21!! Om de lägger sig tidigare så läser jag/vi gärna för dom men just nu väljer de tv:n (och det är ganska skönt).


Det pratades också om att förbjuda barnen att ta med saker till skolan!(det var några föräldrar som tyckte det var så jobbigt att barnen ska få ta med sig saker) Jag tycker inte om en massa förbjud!!!!! Jag anser att det är föräldrarnas sak att bestämma det tillsammans med barnen så länge det inte ställer till en massa bråk och problem i skolan.... Oftast är det en "fluga" (tamagotchi, pockemon) som går över efter en stund.... Tar man med sig saker till skolan så får man själv ansvara för sakerna, det är inte personalen som ska leta efter borttappade saker!!! Vi föräldrar är väl ändå till för att fostra våra barn och ta diskussioner oavsett om det är jobbigt eller ej..... Fast visst kan man vara trött ibland........


HA en riktigt skön och trevlig helg,

för det ska jag ha!!! Kram Ugglan

Av ugglan - 10 september 2007 12:08

Hallå.

Ifredags när jag var till sjukhuset för att ta bort gipset så fick jag se på röntgenbilderna. Tro det eller ej men det var ingen spricka i fingret utan det var brutet!!!!!! Inte för att det egentligen spelar någon roll men man har ju rätt som patient att få veta vad som hänt. Jag funderar på varför dom inte sa som det var...... Han var ganska nonchalant och började gipsa handen utan att säga något. Jag frågade efter en stund om det var en spricka eftersom de gipsade. Han svarade att: -Det kan man säga......Och sen har jag gått i tre och en halv vecka och trott att det var en spricka.....


 Hur som helst så är jag av med gipset. Fingret är VÄLDIGT stelt och det är ihop tejpat med fingret intill för att jag ska få upp rörligheten. Det konstiga vid detta besöket var att de inte röntgade fingret..... Tänk om det inte läkt ihop rätt.... Det är fortfarande väldigt svullet...... Men nu ska man tänka positivt!!! Läkarna vet ju, hi hi!!


Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 5 september 2007 16:49

Tro det eller ej men idag kom jultidningarna!!!! Är inte det lite väl tidigt???? Min yngsta tjej gav sig  genast ut på försäljning .... Hon har väntat i flera år eftersom storasyster sålt förr om åren... Jag har svårt att säga NEJ, när de så gärna vill....


På fredag ska jag ÄNTLIGEN in på röntgen med handen. Håll tummarna!!! Det känns faktiskt inte speciellt bra med handen, jag har fortfarande ont.....  Min förhoppning är att jag ska få en skena istället för gipset... Man kan ju alltid hoppas!!


Ha det så bra. Kram Ugglan

Av ugglan - 2 september 2007 16:32

Igår köpte jag äntligen kjolen som jag så gärna ville ha (se 9-10 sep). Jag var på stan och såg STORA skyltar med 50% REA!!! Jag blev såååååååå lycklig när den var nedsatt till 299:-. Det kändes som om jag tjänade 300:-, hi hi!!!! Vilken tur att jag väntade......


Jag tog tillfälle i akt och använde den redan igår em när vi var på dop. Det var ett mycket trevligt och lättsamt dop. Vi var vid en sommarstuga och dopet hölls utomhus.. Efter dop, mat och fika så badade gubbarna och barnen bastu och slängde sig i den iskalla sjön...... Det var ett annorlunda dop som vi uppskattade mycket!!!


Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards