Alla inlägg den 12 juli 2007

Av ugglan - 12 juli 2007 23:10

Ledigt!?? Ja, det kan man undra. På pappret har jag semester men jag tror det är lugnare att vara på jobbet. Vi grejar för fullt med huset. Just nu har jag en liten paus men gubben håller på  att göra en sovalkov till största tjejen (om inte han också smitit undan en stund)!?


Det är många som säger att man ska umgås och ta hand om varandra när det är semester! Men när ska man göra allt annat som man inte hinner med under resterande del av året? Vi har bestämt oss för att en av semesterveckorna ägnar vi åt huset och resterande två som vi har tillsammans ägnar vi åt famlijen!!


Det är något konstigt med vår familj för vi ler inte hela sommaren som alla andra lyckliga familjer tycks göra. Här är det diskussioner om grejer som ligger överallt, om sovtider, om handukar som åker i tvätten efter att används bara en gång, gräset som behöver klippas (konstigt att bara jag ser det) och massor av andra saker som man får tjata om.


I år investerade vi i en pool!! Förra året var vi så trötta på att vara vid stranden eftersom det var sååå varmt hela tiden. Med facit i hand så hade vi klarat oss utmärk utan den och istället kunnat duscha i regnet! Men för min del är det helt okej med regn eftersom vi varit till Turkiet i två veckor, men det var i slutet av Maj så solen får gärna titta fram när vi drar iväg med husvagnen!!


Nu ropar GUBBEN! Det är bäst jag hjälper till lite…..

Kram Ugglan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards