Alla inlägg den 14 juli 2007

Av ugglan - 14 juli 2007 23:11

Vilket härligt sommar väder vi har! REGN; regn och åter regn!


Idag har jag varit till mina föräldrars nya lägenhet för första gången. Det var/är en stor lägenhet på ca 100 kvadratmeter. Den är ljus och har fyra rum och två toaletter. Det bästa är att den ligger mitt i stan! Det ska bli härligt och samtidigt konstigt att ha dom i samma stad! Jag brukar säga att jag inte behöver ha dom här nu när barnen är stora. Vi hade behövt dom nära när barnen var små  eftersom Gubben reste mycket. Men det är med glädje jag ser att de flyttar till vår stad och att vi då för chansen att umgås på ett mer naturligt och vardagligt sätt.


Gubben håller fortfarande på med stora tjejens rum. Snart är det dags för mig att ta över. Jag ska då spackla, måla och tapetsera. Det ska bli skönt för henne att få ett större och mer praktiskt rum.. Förhoppningsvis blir det lättare för henne att hålla ordning då..


Ikväll kommer min ena bror och hans familj på besök. Vi ska äta räkor och fira att det är semestertider. När jag växte upp slogs vi nästan om räkorna. Min man och min brors sambo tycker att vi bara vräker i oss och det gör vi väl också!! Vi verkligen ÄLSKAR räkor. Mina barn är lika förtjusta! Den enda som inte gillar det är Gubben,han äter bara några, men han får hjälpa oss att skala…..


Ha det så gott.  Kram Ugglan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards