Alla inlägg den 22 juli 2007

Av ugglan - 22 juli 2007 19:46

Titta vad duktig min gubbe är!!!

 

Hoppas någon får användning för kläder och skor!!

Ps. Gubben börjar bli trött på mig när jag ska fota allt.....

Kram Ugglan


Av ugglan - 22 juli 2007 17:01


Idag skulle jag börja packa husvagnen och det förde en hel del med sig. Det var nämligen så att barnens garderober anföll mig när jag öppnade dom… Det var bara till att hiva ut alltihop och rensa…. Det blev återigen några kassar som jag ska åka iväg med till Myrornas container…

 

Nu ska vi åka iväg och handla lite basvaror och det allra nödvändigaste… Imorgon ska jag städa huset så att det är fint när jag kommer hem… Jag kunde aldrig fatta varför min mamma städade när vi skulle åka bort och nu gör jag det själv….Jag har blivit GAMMAL!

 

Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 22 juli 2007 16:20

Igår var vi på namn- cermoni till min Gubbes gamla trakter.. Det var hans syster som skulle fira sin sons namn.... Detta istället för det sedvanliga dopet... Pappan till pojken tycker nämligen att han själv ska få besluta om han vill tillhöra kyrkan och kristendomen när han blir stor... Jag håller med, varför ska man "tvinga" in dom i något de inte vet något om..... Jag har själv döpt mina barn men skulle inte gjort det om jag fick barn idag.....

Först blev vi bjudna på jättegod mat. Tjälknöl, potatisgratäng, bröd och sallad. Sen fick vi gå en tipspromenad som handlade om pojken, frågorna var tex. när föddes han, vad heter hans faster osv..


Det bjöds också på uppträdande av linedance och squerdance(hur stavas det måntro...).

Väl efter det höll mormor ett tal och berättade varför han ska heta det han ska och så spelades den underbart vackra låten "Det gåtfulla folket". Cermonin avslutades med kaffe och tårta. Tack för att vi fick komma!!

Här är en bild på mina svärföräldrars hus. De bor så vackert, omringade av hästhagar...

Ha det såå gott, jag återkommer senare....

Kram Ugglan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards