Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Namn cermoni....

Av ugglan - 22 juli 2007 16:20

Igår var vi på namn- cermoni till min Gubbes gamla trakter.. Det var hans syster som skulle fira sin sons namn.... Detta istället för det sedvanliga dopet... Pappan till pojken tycker nämligen att han själv ska få besluta om han vill tillhöra kyrkan och kristendomen när han blir stor... Jag håller med, varför ska man "tvinga" in dom i något de inte vet något om..... Jag har själv döpt mina barn men skulle inte gjort det om jag fick barn idag.....

Först blev vi bjudna på jättegod mat. Tjälknöl, potatisgratäng, bröd och sallad. Sen fick vi gå en tipspromenad som handlade om pojken, frågorna var tex. när föddes han, vad heter hans faster osv..


Det bjöds också på uppträdande av linedance och squerdance(hur stavas det måntro...).

Väl efter det höll mormor ett tal och berättade varför han ska heta det han ska och så spelades den underbart vackra låten "Det gåtfulla folket". Cermonin avslutades med kaffe och tårta. Tack för att vi fick komma!!

Här är en bild på mina svärföräldrars hus. De bor så vackert, omringade av hästhagar...

Ha det såå gott, jag återkommer senare....

Kram Ugglan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards