Alla inlägg den 17 juli 2007

Av ugglan - 17 juli 2007 22:52

Såg denna underbara lilla fågel på en annan blogg (http://grodis.bloggagratis.se/.)


Skratta och njut.


http://crass.on.ru/flash/bbird.html


Kram ugglan

Av ugglan - 17 juli 2007 17:46

Jag är så TRÖTT på att laga mat. Tänk om man ändå skulle kunna ta en tablett när man blir hungrig. Man skulle bara behöva lag mat ur njutnings synpunkt. Varför inte när det är helg och man vill stimulera smaklökarna lita extra. Det är ju framförallt då man brukar ha lite tid över om man har tur.


Idag lärde jag min största tjej och hennes kompis att laga kassler i ugn(se bild). Det blev faktiskt riktigt gott och de tycket det var roligt. Så fortsättningsvis kommer jag att ligga på sofflocket eller närmare bestämt sitta framför datorn när barnen lagar mat, hi hi!


Kassler i ugn är riktigt gott, vi brukar göra så här: Steka kasslern och sen lägga den i en ugnsform. Vi lägger sen på hela annanasringar (lättare med hela om någon vill peta bort)+ spat. Sen häller vi på ost, dill och grädde (mjölk om man vill vara lite nyttigare). Jag brukar också vilja ha stekta champinjoner i men då skriker barnen i kör. -NEJ! Sen är det bara att ställa det i ugnen tills osten smält och fått fin färg. Vi brukar ha ris till, det är riktigt smarrigt, mums!


Är det någon som vet om man kan infoga en bild mitt i texten när man bloggar? Det kanske inte går.....


Ha det så gott. Kram Ugglan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards