Alla inlägg under juli 2008

Av ugglan - 7 juli 2008 15:16

Idag har jag fått denna utmärkelse av min bloggvän Cina. Jag blev sååååå glad när jag såg den, jag tackar och bugar för det. Det är så härligt att man lärt "känna" så många vänner genom bloggen. Cina är en av dem som jag besöker varje dag.


Nu skall ju jag då lämna över denna awards till 7 st utvalda och det blir inte lätt.....men har kommit fram till att de som får den av mig är:


Camilla : Köpgalen, tränande,inrednings tjej som bjuder på sig själv.

Carinas blogg värld : Du är min bloggande husvagns kompis som kommer med tips till mig som är ny i camping världen...

Fyrbarnsmamman :önskar att jag vore som hon!!!!!

Kicki : En Värmlandstös som älskar sitt Färjestad. 

Sus : Hon bjuder på mycket skratt kan jag lova..... Lite lagomt galen och reseinspirerande bloggvän....

Carpe diem : En mycket stark kvinna som har det tufft här i livet...

Undercover : En få ordig men ack så tänkvärd blogg.... Jag älskar hennes sätt att skriva......



Här kommer beskrivningen på hur man ska göra:


Who gets the "Brillante Webblog Award"? Websites and blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.

Here are the Award Rules:

1. The winner can take the logo.

2. Place a link to the person that send you the award.

3. Give the Award to at least 7 other Blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.
4. Put a link to these sites on your Blog.

5. Write a comment on their Blogs that they've won an Award.


Kram Ugglan


Av ugglan - 6 juli 2008 20:51

Regnet det bara öser ner......tralla lala la la la......

Idag har vi verkligen inte gjort någonting annat än att slappa. Här kommer lite bilder från oss på kusten.

 

förtältet

 

bloggplatsen

 

matlagningsplatsen (ute i förtältet)

 

toan (där gör man inte det "stora").


Ha det så gott. Kram Ugglan


Av ugglan - 5 juli 2008 21:32

Idag var vi tvugna att ta två bilar ner till kusten. Vi hade nämligen jättemycket packning som vi skulle ha med samt att Gubben behöver åka iväg på lite jobb i mellanåt och då slipper vi bli helt strandsatta....


Just nu smattrar det gott på husvagnstaket. Barnen lyssnar på ljudband och Gubben sitter i förtältet och tittar på tv. Själv så ligger jag i sängen och bloggar. Det känns så lyxigt att ha 6 veckors ledigt framför sig och trots det så  känner jag mig faktiskt lite stressad. Hur f.. kan man känna så??? Men efter några dagars ledigt så är man väl inne i lunken......


 Sov så gott. Kram Ugglan

 Ps.Glöm inte att imorgon är det Peter LeMarc som är sommarvärd i P1, han kan nog vara intressant att lyssna på.

Av ugglan - 4 juli 2008 18:26

Sommar och sol, vad passar då väl bättre än att åka på utflykt med eleverna på fritids. I onsdags åkte vi till kollegans sommarstuga.

Det är ett litet torp som oerhört charmigt!!

Vi åkte båt, fiskade, badade,

 

letade efter ormar (hi hi),

plockade smultron,

åt smultron, bastade, lagade mat, spelade kort och hade övernattning.

Det var så härligt! Så nu kan man säga att jag har gått ner i varv och är redo för semester!!!

 Nu väntar sex härligt veckor med ledigt och förhoppningsvis blir det även fint väder.

Förhoppningsvis kan jag få tillbringa många timmar med att slappa och bara va!!

Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards