Alla inlägg den 4 juni 2008

Av ugglan - 4 juni 2008 22:59

Imorgon åker vi till husvagnen på kusten igen. Det känns som om vi bara varit hem och tvättat för att sedan åka vidare. Vår kära granne och hans dotter ska följa med till kusten, det ska bli så kul!

Typiskt nog så måste jag gå på ett möte på eftermiddagen i morgon. Jag hade tänkt åka direkt när eleverna gått hem men nu är det bara till att acceptera att jag får åka senare. Gubben, grannen och barnen åker tidigare och jag tar bilen och kommer efter (vi behöver ändå två bilar). Det ska bli konstigt att åka själv i bilen. Jag är alltid så rädd för att jag ska bli trött och somna när man åker själv. Jag får se till att poppa bra musik så att jag är pigg!

Senare på kvällen kommer några andra kompisar också ner till campingen. De har med sin egen husvagn och ska vara där under helgen. Hoppas att vädret håller i sig.

Kram Ugglan

Av ugglan - 4 juni 2008 22:41

I flera dagar skulle jag har ringt min farbror och berättat att vi inte kommer på hans dotters student imorgon. Han hann ringa före mig och fråga om vi kommer eller inte, fy vad dåligt av mig.... I vanliga familjer så brukar föräldrarna svara för sina barn(jag är faktiskt barn ännu), men i mitt fall finns inte min biologiska pappa med i bilden.

Som pricken över i:et så fick jag även veta att min farfar fyllde 80 år 24 mars. Detta hade jag ingen aning om!!! Eftersom dom bor ganska långt ifrån mig (20mil) så brukar vi inte ses mer än om det är något speciellt som dop, jämna födelsedagar osv. Men detta hade jag totalt missat. Jag får extra dåligt samvete eftersom min farmor och farfar alltid kommit när jag haft något att fira. De har trots att min pappa aldrig varit med kommit och funnits där och det har betytt mycket för mig. De har aldrig glömt en födelsedag, jul, konfirmation, student, bröllop osv..... Så nu SKA jag åka till dom i sommar och fira både farfar som fyllt år och min kusin Moa som tar studenten.

Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards