Alla inlägg den 15 juni 2008

Av ugglan - 15 juni 2008 23:13

I fredags fick yngsta tjejen gå på sin skolavslutning trots att hon hade ont i halsen. Min bror och hans dotter följede med äldsta tjejen på skolavslutningen och Gubben följde med yngsta tjejen. Själv så hade jag skolavslutnings firande med mina elever. Det är något visst med att jobba i skolans värld, speciellt vid skolavslutningar, lucia, påsk och jul. Man missar liksom aldrig orsaken till traditionerna.....

Eftersom jag själv jobbar i skolan så har vi som tradition att vi går ut och äter med våra barn på kvällen. Detta eftersom jag inte alltid har möjlighet att vara med mina egna på avslutningarna. Efter att vi ätit så gick vi till torget. Jag måste säga att Karlstad kommun ordnar så bra för alla ungdomar på torget.

 

 Det är naturligtvis en nykter tillställning men visst såg man en och annan ungdom som säkert smakat på något med % i. Det fanns många vakter, ambulanspersonal och personal från socialförvaltingen. Förhoppningsvis fick de en lugn kväll.

Det bjöds på aktiviteter som  gitarhero, singstar, band som spelade, mat och drickbackestaplings tävling.

 

Oj, vad högt en del kom. Det killade i magen när man stod brevid och tittade.


Sen på lördag så var det städtaim och besök av släkten. De firade äldsta tjejen som fyller år i morgon. Vid halv fem tiden åkte vi hem till brorsan och hans familj. Vi åt gott och grillade. Tyvärr blev man inte på toppenhumör efter matchen. Men vi får heja vidare på onsdag.


Imorgon fyller äldsta tjejen 11år. Hon har beställt fläskfilé och färskpotatis till mat, mums.


Nu ska jag hoppa i sängen, den är renbäddad och det luktar så härligt.

Kram Ugglan



Ovido - Quiz & Flashcards