Alla inlägg den 22 juni 2008

Av ugglan - 22 juni 2008 22:28

En av mina kollegor har pratat om en restaurang som heter Telegrafen och ligger i Grebbestad. Idag gjorde vi oss en tur dit och åt mat. Gubben och lilla tjejen valde husmanskost, pannbiff och mos men de tyckte att det smakade sådär. Jag smakade och tyckte det var helt okej.... Jag och den äldsta tjejen beställde fisksoppa och den var sååååå go. Prova den om ni får möjlighet!!

                                     Telegrafens Fisksoppa

En Bohuslänsk fisksoppa med rotfrukter & musslor, toppad med en bit halstrad torskfisk & en persiljecrème

Nu ska jag krypa till kojs för imorgon far vi hem till Värmland igen för att jobba två veckor till innan semester. Jag börjar vid lunch tid imorgon och det känns skönt att man inte behövde åka hem idag när det var så mycket trafik efter vägarna.

Just nu smattrar det inte på husvagnstaket utan det DUNDRAR! Det bara vräker ner regn. Tänk vilken tur vi haft under midsommarafton och midsommardagen då solen varit framme.

Sov så gott. Kram Ugglan


Ovido - Quiz & Flashcards