Alla inlägg den 9 juni 2008

Av ugglan - 9 juni 2008 21:22

Så här blev resultatet av röstningen som genomförts här på min blogg under några månader:

Tycker du att vi bör ha "sommartid"(eller "vintertid") året om?? Alltså slippa ändra klockan och dygnsrytmen...Ja    45.5 %Nej    22.7 %Spelar ingen roll..    31.8 %

Jag är nöjde med svaren och undrar om jag inte ska skicka ett mail till någon i regeringen. Det är ju HELA 44 st som röstat och det måste ju vara statistiskt hållbart, eller... HI HI. Tack till er som röstat!


 Lägger ut en ny VIKTIG omröstning.

Av ugglan - 9 juni 2008 17:34

Påväg hem ifrån kusten 3 maj så påbörjade jag mitt letande efter nummerskyltar. Målet med platespotting är att se alla nummer (001-999) i ordningsföljd på de svenska nummerplåtarna. Det tog över 2 veckor innan jag såg 001 och då SKREK jag rakt ut så Gubben trodde han kört över någon/något. Gissa om han blev arg.... Just nu letar jag efter 012, det tar tid kan jag lova. Varför gör man sådant här????


Tack vare Camilla så hittade jag en länk till en sida om Plate spotting. Där finns mer information och regler.


Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards