Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Plate spotting

Av ugglan - 9 juni 2008 17:34

Påväg hem ifrån kusten 3 maj så påbörjade jag mitt letande efter nummerskyltar. Målet med platespotting är att se alla nummer (001-999) i ordningsföljd på de svenska nummerplåtarna. Det tog över 2 veckor innan jag såg 001 och då SKREK jag rakt ut så Gubben trodde han kört över någon/något. Gissa om han blev arg.... Just nu letar jag efter 012, det tar tid kan jag lova. Varför gör man sådant här????


Tack vare Camilla så hittade jag en länk till en sida om Plate spotting. Där finns mer information och regler.


Kram Ugglan

 
 
Carina

Carina

9 juni 2008 18:28

ALla på mitt jobb håller på med sånt men jag vägrar bestämt eftersom såna saker gör mig helt jäkla manisk!

Ni ser ut att ha haft en helt underbar helg i Fjällbacka ni också, vädret har ju varit helt underbart skönt och gott :-)

http://skalet2001.blogg.se

 
trollpackan undrar också!

trollpackan undrar också!

9 juni 2008 20:28

Ja, varför i allsin dar gör du detta? Hmm...

http://trollpackan

 
Frump

Frump

9 juni 2008 20:29

Jag har en kompis som också platespottar :)
men jag kör en annan variant (för jag orkar inte hålla på så länge som det tar att plateslotta). Så fort jag ser en skylt måste jag bilda ett ord av de tre bokstäverna, och det måste vara minst 6 bokstäver långt men helst längre. Och det får INTE vara ett sammansatt ord, ju svårare bokstavskombination desto bättre!

Ha en skön vecka! kramen

http://Frump.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

9 juni 2008 20:51

Vad kul att du också börjat med Platespotting! Jag har hållt på i ett par år nu och snart nått 300. Man blir så jäkla glad när numret man letar dyker upp.
Då jag började letade jag i flera veckor innan jag såg 001 och så såg jag helt plötsligt att vår närmaste granne hade 001 på bilen en dag då jag hämtade posten. Ungefär som Peppes Bodega i Sällskapsresan... ;)
Kram!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
sus bekymrad

sus bekymrad

9 juni 2008 20:54

Men kära vän... *ruskar på huvudet i en förtvivlad gest*
Tvångstanakar kallas det för *skrattar*

Men OK , lycka till och när du kommer till 86 kan du ju höra av dig så kan jag nog hjälpa dig *fnittrar*

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ugglan

9 juni 2008 21:19

carina: JA, man blir manisk!
Vädret har verkligen varit toppen!

Trollpackan: ????? Det började som tidsfördriv......

frump: Det lät som en bra variant på platespotting. Men det vore nog inte så bra att hitta på något mer att göra i bilen, trafiksäkerheten skulle vara som bortblåst.

Camilla: ETT PAR ÅR!!!! Jag tror jag ger upp! NEj jag får se hur länge jag står ut....

Peppes bodega, hi hi! Jag kan redan grannarnas nummer på bilarna, inte bra!!!!


Sus: Tvångstankar var nog rätta ordet. TACK, jag hör av mig när jag närmar mig.....

Kram UGglan

 
helga

helga

10 juni 2008 11:14

Nej, huh - det ska jag inte börja med...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards