Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av ugglan - 15 augusti 2007 18:32

Första dagen med gips! Oj, vad mycket man brukar använda höger handen till!

Det är inte lätt att:

* borsta tänderna (jag skakar på huvudet istället, hi hi)

* ta på bh:n

* få schampoo/balsam/dusch kräm ur flaskorna.(ropade på barnen)

* tvätta håret

* fixa till håret. (gubben fick hjälpa till)

* köra bil, jag höll i ratten(eller stöttade) med höger handen och växlade med den vänstra(det gjorde nämligen gör ont att växla med den högra)

* toalett besök, ner och upp med byxorna(aj aj)

* tvätta handen.....

* dela maten ( tacka vet jag mina snälla arbetskamrater)

* skriva på datorn, speciellt svårt att göra !!! och andra saker uppe till vänster på tangentbordet...


Min chef sa att även om jag har ett sjukintyg så betyder inte det att försäkringskassan godkänner sjukskrivningen! Nu har ju jag tänkt försöka jobba, men ändå!!! Egentligen tror jag att det borde gå igenom med tanke på att mina arbetsuppgifter bland annat består av:

* teckna till en elev

* bild-undervisning (färg, lera, lim och massor av skapande.)

* elever med Ep-anfall (hur f.. ska jag kunna vända dom i sidoläge?)

+ massor av andra uppgifter som man har i en grundsärskola....


Hur som helst, nu ska jag jobba för man missar sååå mycket om man är borta i början av terminen....

Ha det så gott.

Kram Ugglan


Ovido - Quiz & Flashcards