Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Universitetet

Av ugglan - 3 mars 2008 19:05

 Idag har jag varit till Universitetet..... Jag har kollat upp vad jag behöver kompletera för att få en lärarexamen.... Jag jobbar egentligen redan som lärare men är anställd som fritidspedagog. Mina arbetsuppgifter är precis detsamma som en lärares. Jag har svenska, matte, bild, utvecklingssamtal, föräldramöten osv. Till saken hör att jag gärna skulle vilja ha en lärarexamen utifrån en eventuell övertalighet (det är en lång historia). Jag måste ivarje fall söka in på lärarutbildningen(igen) och sedan får jag tillgodoräkna mig allt som jag redan läst, troligtvis räcker det om jag läser 1 och 1/2 termin! Det jag däremot upptäckte idag var att jag inte har Engelska B och jag vill inte läsa på komvux...... Förstår inte varför det ska behövas när jag blir tidigare lärare år 1-6..... Till saken hör att jag är allt annat än bra på engelska, med det ska man väl inte prata högt om....Hoppas att det inte kör sig på en sådan här sak...... Jag har ju trots allt läst ganska mycket förut och klarat mig med den engelska jag kan....(Jag har enligt det nya sättet 277,5 universitetspoäng, förut var det 185p.)


Det gäller att hålla tummarna och att chefen godkänner tjänstledighet för studier...


Ha det såååå gott. Kram Ugglan

 
 
UnderCover

UnderCover

3 mars 2008 20:28

*hjälper till att hålla tummarna och hoppas det löser sej med engelskan*

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

4 mars 2008 00:10

Jag håller tummarna för dig. Och lycka till.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

4 mars 2008 17:16

Lycka till.Jag håller tummarna att allt går bra för dig
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

4 mars 2008 21:20

UnderCover, Marianne och Lillis:
TACK, vad snälla ni är.
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
mooo

mooo

26 mars 2008 21:08

Jag gjorde enbart tenta i många ämnen på komvux som jag ansåg att jag kunde... Det var snabbt och smidigt + att jag behövde inte köpa böcker.... Jag åker nog på Svenska B ändå då...:(... Jag tänkte också läsa till lärare...:).. Undrar om det inte finns något som heter speciallärare nu igen???
Matte är kul... Har läst tom D..

http://www.mokroken.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards