Alla inlägg den 25 mars 2008

Av ugglan - 25 mars 2008 22:45

Själv föredrar jag att sova i sängen. Visst är det gulligt!!!

 

Godnatt alla bloggvänner!!

Av ugglan - 25 mars 2008 20:48

Idag har jag och min älsta dotter varit på stan och shoppat. Hon köpte sig ett par Cheap Monday jaens. Tydligen är det ett märke som är "inne" nu. Jag börjar känna mig gammal för jag har ingen koll på vad det ska vara nu.... Hon köpte sig också ett par gram skor(också märkes skor). Byxorna och skorna gick på 500:-, det tyckte jag var ett bra pris....Det var naturligtvis på REA. (Ordinarie pris skulle varit 1300:- )

Jag har aldrig varit någon "märkes" person och jag försöker få mina barn att inse att man kan få mer för pengarna när man köper "vanliga" kläder. Men det är svårt att stå på sig när hon gör sådan här fynd...... Vi hade ivarje fall en trevlig stund tillsammans på stan.

Hälsningar ugglan

Av ugglan - 25 mars 2008 12:06

Jag hälsade på hos Vickan här om dagen. Hon hade gjort en IQ-test hos Illustrerad vetenskap. Jag var bara tvungen att göra det och eftersom resultatet blev bra så kan jag ju publicera det.

 Så här såg det ut:

 Namn: ugglan
Ditt totalresultat:
122, vilket tydligen betyder hög intelligens...
Resultatkategori: Hög intelligens!!!!


Det tog ca 30 minuter. Gör det!

Mensa here i come!!!


Kram Ugglan

Av ugglan - 25 mars 2008 11:09

Våfflor är ingen nymodig mattradition, utan är kända i Sverige sedan 1600-talet. Det är egentligen ett slarvigt uttal av helgdagen "Vårfrudagen" som har skapat våffeldagen.

Försök själv att säga vårfrudagen tio gånger, riktigt snabbt så är det lätt att förstå att ordet i folkmun först blev till "vafferdagen" och senare "våffeldagen".

Den 25 mars är det hur som helst dags att fira - vare sig man väljer att kalla dagen för Marie bebådelsedag, Vårfrudagen eller Våffeldagen. (informationen har jag hämtat här)


Själv är jag ingen våffel"fantast" men det hör liksom till. Helst ska man sitta i en snödriva samtidigt som solen värmer skönt. Eftersom solen är borta så får det bli våfflor inomhus. Jag vill helst ha blåbärssylt till! Mums!!


Ha en bra dag. Kram Ugglan

PS. Mina barn har egna bloggar... Hälsa gärna på hos dom:

Miss-elefant och girls

Ovido - Quiz & Flashcards