Alla inlägg den 22 mars 2008

Av ugglan - 22 mars 2008 14:59

Nu har jag äntligen fått göra en tårta igen! Denna gången skulle det gå i påskens tecken...

 

Jag är lika stolt denna gången. Prova det är såååå lätt. (Hade tyvärr inte "rätt" gul hemma så den blev lite mesig i färgen)

Kram Ugglan

Av ugglan - 22 mars 2008 14:52

Måste bara visa påskgräser med de fina cernitfigurerna som barnen gjort!! Min mormor hade alltid en bricka med gräs framme på påsken. Där stod små kycklingar, hönor och tuppar. Hon hade också en liten spegel som symboliserade  "vatten/sjö". Jag har inte hittat någon liten spegel vågade heller inte vågat slå sönder någon(skråckfull).

 

Gulligt va!! Kycklingarna har ett eget popband som heter "Chicken band"(de spelar trummor, bas, gitarr, sjunger och har en kör).

Kram Ugglan

Av ugglan - 22 mars 2008 14:47

Lagom till påsken så blev hallen klar. Ny tapet, ny byrå och ny lampa!! Vi har även satt upp ett draperi till klädhörnan...

 

Till och med påskriset fick gå i svart och vitt. Jag har inte satt upp något på väggen ännu, för jag tycker tapeten är så fin att jag inte vill dölja den. Men det blir nog en spegel så smånigom....

Ugglan

Av ugglan - 22 mars 2008 14:41

Igår kväll hade vi några vänner här. Vi hade gjort två lag och tävlade mot varandra i: Labyrintspel, Guitar Hero, och Sing Star. Vi hade även planerat för två lekar till men vi hann liksom inte med.....

Här sjunger vi karaoke:

Vissa kunde sjunga riktigt bra, andra försökte så gott det gick och någon(nämner ingen.....) gav upp!!!  hm.....

Vi hade en riktigt trevlig kväll!


Ha det så gott. Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards