Alla inlägg den 19 februari 2008

Av ugglan - 19 februari 2008 18:17

Igår var jag barnvakt till min guddotter. Åh, vilket pass det är... Hon är 13 månader och det är ingen vila när hon är här.... Hon gjorde sig ett besök till barskåpet. Jag lärde henne att klappa på flaskorna och säga SKÅL! Hon kan säga skål sedan förut (det blir ÅL), undrar varför föräldrarna lärt henne det????? Mohahahha! Hon tyckte ivarje fall att det var jätteroligt att slå på flaskorna och jag skulle applådera varje gång! Visst är hon duktig. Tyvärr tyckte inte Gubben att det var lika roligt, han vill ha sina flaskor ifred, hi hi!

 

Jag vill samtidigt passa på att säga Grattis till alla som heter ELLA idag!!


Detta tog jag från encyklopedin:

Kvinnonamnet Ella är en kortform av Gabriella, men också Eleonora, Elin, Daniela eller Elisabet.

Ella var ett vanligt namn från sekelskiftet fram till 1940-talet. Men eftersom det aldrig var något riktigt popnamn blev det heller inte omodernt i de följande generationerna. Under 1990-talet började en ny uppgång och Ella är nu ett av de 70 vanligaste tilltalsnamnen. Antalet som får Ella som tilltalsnamn varje år har tiofaldigats under 1990-talet. 31 december 2005 fanns det totalt 12 347 personer i Sverige med namnet, varav 8 824 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 853 flickor namnet, varav 667 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag: 19 februari.


Ha det så gott! Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards