Alla inlägg den 27 februari 2008

Av ugglan - 27 februari 2008 17:36

 Jag har betat av ännu en film i vår lista. Denna gången blev det Saturday night fever. Jag har faktiskt sett den för länge sedan, men mindes den inte så bra. Jag är inte speciellt fascinerad av filmen. Jag kan förstå att det ryckte i danstarmen på många när den hade premiär. Det är nog många som gillar den på samma sätt som jag gör med Dirty dancing.......

 Begriper mig inte riktigt på hur man kan kalla denna film för en musikal,  jag ser det hela mer som drama. Jag kan till och med tycka att Travolta är charmig då han visar upp sanna danskunskaper(fast i vanlig fall tycker jag att han är bra "smörig").


Ugglan

Av ugglan - 27 februari 2008 13:13

 En väldigt annorlunda film faktist! Det är ingen "Ugglan" film! Jag har aldrig förstått hur människor kan tycka att en film med en massa meningslöst och påhittat perverst våld kan vara bra. Vad får man ut av att sitta och kolla på något sånt här? Jag kände mig vid ett flertal tillfällen stressad. Jag ville att de skulle handla fortare exempelvis när Mi (Uma Thurman) var påväg att dö av överdos, men de tog det lika cool som i resterande del av filmen. Filmens 154 minuterar rinner iväg ganska fort. SE DEN för att det är en film man bör ha sett. Travolta spelar bra, jag brukar inte gilla honom men i den här funkar han!Själva filmen är kanske inte så bra, men den lämnar spår efter sig.

 Ugglan


Av ugglan - 27 februari 2008 12:48

Efter jul flyttade vår hund hem till oss igen. Han har bott hos mina föräldrar de sista 7åren. Eftersom min mamma börjat jobba borta varannan vecka så bor han hos oss igen. Han blir 13 år 3 mars.

 

Igår när jag var ute och gick med honom så bajsade han löst ca 15 gånger på en liten kvällspromenad. När jag kom in upptäkte jag att han var blodig i rumpan och bakbenen. Vi duschade av honom. Han gnällde några gånger så vi fick släppa ut honom för att bajsa... Imorse hade han bajsat inne och sånt har aldrig hänt förut. Det kan ju vara magsjuka(de kan bajsa sönder sig då), men vi vet ju att han är gammal......... Vi ska avvakta under dagen för han ser inte speciellt medtagen ut. Han äter och dricker som vanligt.... Nu får vi hålla tummarna!!!!

Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards