Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Tårta till mamma

Av ugglan - 9 februari 2008 13:03

Igår kväll somnade jag gott framför tv. Hörde att det var Dilba som åkte ut denna gången. Egentligen skulle jag helst se "på spåret" men "Lets dance" är liksom lite mer för hela familjen... Det var hur som helst skönt att komma hem och jag tror faktiskt att de hade saknat mig lite... Gubben hade gjort en god räksallad och fixat ost och vin, men tråktig som jag var så somnade jag direkt efter salladen... Så det får bli ost och vin ikväll. Den som spar den har!!


Idag har jag och den yngsta tjejen gjort en tårta till min mamma. Vi ska åka till henne i em och fira hennes födelsedag.

Visst blev den fin. Det är faktiskt första gången jag gör en tårta sen jag gick tårtkursen. Kursledaren skulle säkert gråta förtvivlat när hon ser den men jag är faktiskt nöjd. Några små missar blev det men i det stora hela så anser jag att det är MVG!  Hoppas att inte min mamma tittar in här förrän efter att hon fått den...

Ha en bra dag. Kram Ugglan

 
 
kicki

kicki

9 februari 2008 15:28

Vi har sommarstuga uppe i Sunnemo, eller rättare sagt Gräs, så idag när vi skulle dit och kolla musfällorna så var vi inte ensamma på vägen liksom...fy sjutton va folk kör, det är som om alla skulle va med på rallyt. Vi blev väckta kl sex imorse då de första bilarna kom i karavanen, sen kl 0700 började rallybilarna komma, de gasar, bromsar, kör om, ja allt känns som om de skulle vara i sängkammaren hos oss....så du kan förstå vad vi tycker om rallyt,,,,det är klart att det är kul att vi får ha det här i Värmland, men vi har ju ingen kyla eller snö, så idag fick de ju tom ställa in 2:a sträckan här i skogen...horrsjön...ja bara en dag kvar och imorgon kommer de inte denna vägen,, min sotra dotter jobbar på Appertin, där har varit fullbelagt hela helgen av olika nationaliteter, och som sagt Hagfors lever ju denna årstiden av rallyt...men nästa år får Norge ta detta rally istället, där kanske det finns snö iallafall.
Ha det gott, och du har gjort en jättefin tårta, mamma kommer bli överlycklig, det skulle jag ha blivit..kramen på dej ugglan.

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
ugglan

ugglan

9 februari 2008 15:55

Kicki: Stackare som har Rallyt ända in i sängkammaren.... Det värsta är precis det du nämner att det är massor av folk i trafiken och många av dom testar på att köra rally.....
TAck för kompilimangen till tårtan. Nu ska jag hem till mamsen..
Kram

http://ugglan.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

9 februari 2008 19:35

Vilken fin tårta! Önskar dig en fortsatt fin helg/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
catrin

catrin

9 februari 2008 19:42

Hejsan, jag måste säga att jag är imponerad.
Vilken vacker tårta, vad Barbro ska bli glad.
Kram Catrin

http://ugglan

 
Cina

Cina

9 februari 2008 22:06

MVG får du av mig för den var himla fin....duktig du är!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

9 februari 2008 22:09

tussegumman: Tack. Ösnkar dig också en bra fortsättning på helgen.

Catrin: Jag tror du också skulle gilla att göra tårtor... mamma fick också en tårtkurs i present.... Hälsa hela högen..

http://ugglan.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

9 februari 2008 22:11

Cina:
TACK, du är sååååå snäll!

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

10 februari 2008 13:46

Hej Och tack för rekommendationen av potensgivarna. Ska läsa den absolut. Återkommer med betyg=). Ha en bra dag

http://www.jerra.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

10 februari 2008 20:16

Nämen, en hemmagjort tårta som är så där fin, de va de värsta!
Inget jag skulle ge mig på kan jag lova :-)
Utanför Fjällbacka ska ni stå, men när ställer ni upp och var?
Vi är ju kvar till och med midsommar där uppe!!

http://skalet2001.blogg.se

 
ugglan

ugglan

10 februari 2008 22:07

Jessica: Hoppas att du kommer att gilla boken. Ha en bra dag du också...

Carina: Vi kanske ställer upp husvagnen på Långsjöns camping Maj-Sep. Men vi har inte riktigt bestämt oss (De håller en plats fram till helgen..).. Vet inte om en och samma plats passar oss... Vi får fundera lite till... HA det så gott.

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

11 februari 2008 16:53

den där tårtan är som gjord för mig!! heter precis det som står på den!!

 
Ingen bild

Sandra&Tomas

13 februari 2008 19:20

Blev så avundsjuk när vi såg vilka fina tårtor du lyckats gjort så nu har Sandra bokat in sig på en kurs den 25:e februari på Tårtpinglan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ugglan - 8 juli 2009 18:53

och sol.... havet och vinden och doft av kaprifol.... Äntligen semester och husvagnslivet är i fullgång. Vi njuter av ledighet och härligt väder. Jag önskar alla en trevlig sommar. Kram Ugglan    ...

Av ugglan - 5 april 2009 16:59

HEJA FÄRJESTAD!!!!! Vad mer kan man säga.....

Av ugglan - 3 april 2009 09:30

Idag har jag massor av måsten som jag ska göra. Vi ska nämligen ha kalas för den yngsta tjejen imorgon. Hon fyller 10år och släkt och vänner kommer för att gratta henne. Vi ska ha italienskt tema. Pasta och kyckling sallad med pesto, massor av ostar...

Av ugglan - 31 mars 2009 19:07

men det är fullt upp med mina studier. I torsdags hade jag matte tenta och det känns som om jag har klarat den!!  Denna terminen har varit SKIT tuff! Jag har räknat matte dygnets alla timmar, till och med i sömnen.....;) Nu är det bara att hålla tumm...

Av ugglan - 23 december 2008 15:10

Ovido - Quiz & Flashcards