Alla inlägg den 4 april 2008

Av ugglan - 4 april 2008 22:00

Idag har jag klippt två av mina vänner. Det började för några år sedan när min man kom hem med en "klippmaskin" och sa att jag skulle försöka. Sen dess har jag klippt honom samt några vänner i min närhet. Oftast använder jag maskinen på sidorna och klipper uppe på.....Jag vill tillägga att det är kortklippta "gubbar" som jag oftast klipper för jag fixar inte frisyrer.......

Jag brukar säga att det är på egen risk.....


Sov så gott. KRAM UGGLAN

Av ugglan - 4 april 2008 17:42

Ja, nu är jag ju faktiskt en homosapien, men om jag tillhörde hundraserna så skulle jag tydligen vara en Cocker Spaniel! HÄR gjorde jag testet... Gör det du också...........

 

Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.


Det stämmer faktisk ganska bra in på mig speciellt detta med stor aptit, hi hi.

KRAM U G G L A N


Ps. Gubben skrattade och sa att jag säkert skulle bli en bulldog... Gissa vad han själv blev.... Jo, Bulldog! Till saken hör att Bulldogar är väldigt trevliga hundraser och det som stod passade VÄLDIGT bra in på honom...

Ovido - Quiz & Flashcards