Alla inlägg den 9 april 2008

Av ugglan - 9 april 2008 22:20

BARNMORSKA. För jag är så imponerad av dessa underbara människor, visst alla är inte fantastiska men nästan... Tänk att få vara med när en människa går igenom alla dessa känslor som frustration, ångest, utbrott, glädje, sorg och lycka. Jag förstår att det måste vara ett oerhört slitit, men ack vad mycket man måste få tillbaka. Är det någon mer som sett svt:s program barnmorskorna??? Jag brukar följa alla program som handlar om detta ämne.

 

Tyvärr känns det inte aktuellt att omskola sig och jag trivs ju faktiskt bra på mitt jobb. Men om jag skulle backa till baka i livet, så hade jag nog försökt mig på detta fantastiska yrke.

Detta är ett ämne som berör och det är väl därför man alltid kommer in på detta ämne (förlossning) när det finns bebisar i närheten. Alla vill berätta hur just deras förlossningar var och alla hade det VÄRST(oftast)!  Ibland kan jag bli irriterad på att man inte tar hänsyn till att en del inte kan få barn eller att en del inte vill höra alla hemska historier. När jag var gravid ville jag veta allt!! Hur jä..... ont det kunde göra, vad man skulle tänka på osv.... Men alla är ju inte som jag och tur är väl det.


KRAM UGGLAN


Ovido - Quiz & Flashcards