Alla inlägg den 28 april 2008

Av ugglan - 28 april 2008 18:05

 Nu har vi köpt oss ett redskap att ta bort fästingar med. Gubben hade läst i ett test att dessa kofots liknande redskap rekommenderades. Det gick hur bra som helst att få bort fästingen med hjälp av dom.


Ikväll ska vi schamponera Charlie och sedan ha på honom expot, som är mot fästingar. Nu får vi hålla tummarna att det hjälper mot dessa hemska djur.

Av ugglan - 28 april 2008 15:02

 FÄSTINGAR!! För en lite stund sedan ropade tjejen och berättade att Charlie har en "kula" i pälsen. Jag brukar ta bort fästingar men jag har aldrig sett någon sådan här ( en blodstinn fästinghona). Jag slängde mig på telefonen och ringde till gubben så nu är han på väg hem för att hjälpa mig ta bort detta odjur!!! Jag hittade bilden och information på Naturhistoriska riksmuseet.

Fy, vad jag hatar dessa odjur!!!


Ugglan


Ovido - Quiz & Flashcards