Alla inlägg under mars 2008

Av ugglan - 25 mars 2008 12:06

Jag hälsade på hos Vickan här om dagen. Hon hade gjort en IQ-test hos Illustrerad vetenskap. Jag var bara tvungen att göra det och eftersom resultatet blev bra så kan jag ju publicera det.

 Så här såg det ut:

 Namn: ugglan
Ditt totalresultat:
122, vilket tydligen betyder hög intelligens...
Resultatkategori: Hög intelligens!!!!


Det tog ca 30 minuter. Gör det!

Mensa here i come!!!


Kram Ugglan

Av ugglan - 25 mars 2008 11:09

Våfflor är ingen nymodig mattradition, utan är kända i Sverige sedan 1600-talet. Det är egentligen ett slarvigt uttal av helgdagen "Vårfrudagen" som har skapat våffeldagen.

Försök själv att säga vårfrudagen tio gånger, riktigt snabbt så är det lätt att förstå att ordet i folkmun först blev till "vafferdagen" och senare "våffeldagen".

Den 25 mars är det hur som helst dags att fira - vare sig man väljer att kalla dagen för Marie bebådelsedag, Vårfrudagen eller Våffeldagen. (informationen har jag hämtat här)


Själv är jag ingen våffel"fantast" men det hör liksom till. Helst ska man sitta i en snödriva samtidigt som solen värmer skönt. Eftersom solen är borta så får det bli våfflor inomhus. Jag vill helst ha blåbärssylt till! Mums!!


Ha en bra dag. Kram Ugglan

PS. Mina barn har egna bloggar... Hälsa gärna på hos dom:

Miss-elefant och girls

Av ugglan - 24 mars 2008 21:09

sova i min egna säng. Det blev inte mycket till sömn natten

som var... Tjejen vaknade flera gånger och jag hade så ont i halsen...


Idag har jag slappat mest hela dagen. Ja, damsugaren kom naturligtvis fram och jag torkade även golvet i köket och hallen, så något bra har jag ju gjort! Gubben tog hand om tvätten!!!


Nu ska jag försöka se 9:e filmen som går på 3:an, Speed 2. Den har börjat..... Sandra Bullock brukar ju vara så bra.


Sov så gott alla bloggare. Kram Ugglan

Av ugglan - 23 mars 2008 17:53

Nu ska jag åka bort. Jag ska sova över hos en kompis. Våra tjejer är nämligen bästisar och min tjej har lite svårt att sova borta så det är bara till att hänga med.... Vi ska gå ut och äta sen blir det film. Hoppas jag orkar sova för jag börjar få ont i halsen..... Jag får nog åka in på macken och köpa med mig lite halstabletter.

Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 23 mars 2008 16:17

Vissa har inte haft det så muntert i påsk!!!

 

Hälsningar Ugglan

Av ugglan - 23 mars 2008 09:09

Igår var vi bjudna på påskmiddag till brorsan och hans familj. När vi skulle åka hem så försökte jag skjutsa gubben på min cykel (jag var nästan nykter) men det gick inte så bra vi hamnade brevid cykelvägen hela tiden. Jag skrattade så jag grät. Det gick MYCKET bättre när han skjutsade mig och han var inte nykter!!!!

Denna bilden snodde jag hos Birdies palce.


Idag ser det ut att bli soligt. Just nu är det -5 grader men det blir förhoppningsvis varmare under dagen.. Lite fika i solen skulle inte vara fel!!!

KRAM UGGLAN


Av ugglan - 22 mars 2008 14:59

Nu har jag äntligen fått göra en tårta igen! Denna gången skulle det gå i påskens tecken...

 

Jag är lika stolt denna gången. Prova det är såååå lätt. (Hade tyvärr inte "rätt" gul hemma så den blev lite mesig i färgen)

Kram Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards