Alla inlägg under mars 2008

Av ugglan - 22 mars 2008 14:52

Måste bara visa påskgräser med de fina cernitfigurerna som barnen gjort!! Min mormor hade alltid en bricka med gräs framme på påsken. Där stod små kycklingar, hönor och tuppar. Hon hade också en liten spegel som symboliserade  "vatten/sjö". Jag har inte hittat någon liten spegel vågade heller inte vågat slå sönder någon(skråckfull).

 

Gulligt va!! Kycklingarna har ett eget popband som heter "Chicken band"(de spelar trummor, bas, gitarr, sjunger och har en kör).

Kram Ugglan

Av ugglan - 22 mars 2008 14:47

Lagom till påsken så blev hallen klar. Ny tapet, ny byrå och ny lampa!! Vi har även satt upp ett draperi till klädhörnan...

 

Till och med påskriset fick gå i svart och vitt. Jag har inte satt upp något på väggen ännu, för jag tycker tapeten är så fin att jag inte vill dölja den. Men det blir nog en spegel så smånigom....

Ugglan

Av ugglan - 22 mars 2008 14:41

Igår kväll hade vi några vänner här. Vi hade gjort två lag och tävlade mot varandra i: Labyrintspel, Guitar Hero, och Sing Star. Vi hade även planerat för två lekar till men vi hann liksom inte med.....

Här sjunger vi karaoke:

Vissa kunde sjunga riktigt bra, andra försökte så gott det gick och någon(nämner ingen.....) gav upp!!!  hm.....

Vi hade en riktigt trevlig kväll!


Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 21 mars 2008 13:32

Igår kväll somnade jag redan klockan 20.00 Jag var sååååå trött! Mitt brorsbarn har sovit över här, hon är 14 månader. Hon är så enkel. Det var bara att lägga henne ner i sängen så somnade hon, inte ett knyst!!! (Det kan inte vara ett normalt barn som beter sig så.....) Mina skrek i flera timmar när de skulle sova... Men en del har ju tur med småbarns tiden!!! Hon är ivarje fall underbar! Just nu ligger hon och sover på andra sidan fönstret, så nu gäller det att blogga fort.

Ikväll kommer det kompisar på besök. Vi ska äta gott, spela spel och bara vara. Det ska bli kul! Vi kommer faktiskt att bjuda på Persiljas fläskfilé för det vet vi att alla barn gillar!

Ha nu en riktigt skön och avslappnande påsk.

Kram Ugglan


Av ugglan - 19 mars 2008 22:24

Jag är trött och glad och ska alldeles snart gå och lägga mig! Idag fick jag besked ifrån Universitetet att jag räknas som behörig i Sv B och Eng B tack vare alla mina studier! Så nu ska jag söka in på utbildningen genom Lärarlyftet..... 

Sov gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 18 mars 2008 20:48

påsklunch på jobbet, våfflor till mellanmål och nu har jag precis kommit hem från en ombudsträff där vi blev bjudna på medelhavsbuffé. Men tack vare den nya vägmetoden så ser siffrorna på vågen helt fantastiska ut!!!

 

Nu ska jag hoppa i duschen och sen i sängen. I kväll är det klass 9A igen      (t o m House får ge vika...)!


Godkväll. Kram Ugglan


Ps. Idag har jag fixat det jag inte kunde igår, så nu är allt gjort för denna gången. Det är bara till att börja på en ny lista imorgon!!!

Av ugglan - 17 mars 2008 20:31

Just nu sitter jag och tittar på Simon & Thomas. Jag har tyvärr inte gjort allt på listan.... Det beror inte på mig utan på att jag inte kan maila hemifrån(spärr på jobb mailen) samt att drapperierna är på jobbet. Det är nog som Gubben säger: -Hälften av sakerna på jobbet kommer nog hemifrån oss..... Skämt och sido när barnen växt ur vissa leksaker så är det ju bra att de kommer till användning, det är enbart med tanke på  miljön, hi hi.... Jag känner mig ivarje fall duktig när jag städat och fejat hela min lediga dag!! Och det ska bli sååååå skönt att krypa ner i en renbäddad säng, mm........
Gubben är på hockey, vi får hoppas att Färjestad vinner. De  ligger ju under i matcher mot Frölunda. HEJA FÄRJESTAD!!!
Ha det så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 17 mars 2008 13:19

ändå inte ledig...... Det är fullt upp!!!

Min lista är fulltecknad:

  • stryka
  • tvätta (hela dagen)
  • dammsuga
  • torka golvet i hallen och köket.
  • byta i Gubbens och min säng
  • laga mat (persiljas fläskfilé)
  • ta fram påskpynt
  • sätta upp ett drapperi...
  • hjälpa barnen städa deras rum
  • ringa universitetet ang min behörighet.
  • maila universitetet ang dispens.

Det som är överstruket har jag gjort (uppdaterar under dagen), förhoppningsvis är hela listan överstruken ikväll!!!


Nu är det bara att hugga i!!!!!

Ugglan

Ovido - Quiz & Flashcards